top of page

REKLAMAČNÝ PORIADOK

1. Akákoľvek reklamácia výrobku, tovaru či služby musí byť kupujúcim uplatnená osobne v sídle spoločnosti, spolu s predložením reklamovaného výrobku, alebo písomnou formou na adresu predávajúceho (poštou, alebo v elektronickej podobe emailom) s vyznačením dôvodu reklamácie okamžite po zistení chyby bez zbytočného odkladu. Reklamačný poriadok platí u zjavných chýb pred ďalším spracovaním, zabudovaním, alebo pred prevzatím diela (služby), najmä na na 1: (nerozumiem tejto formulácii)

a) množstvo – pri prebratí zákazky uvedením skutočnosti na dodací list, preberací protokol;

b) lom skla (prasknutie skla), škrabance a iné mechanické poškodenie – pri prebratí zákazky vyplnením formulára „ Kontrola dodaného skla u odberateľa“;

c) viditeľné chyby – rozmerové, škrabance preukázateľne zavinené vo výrobe (napr. vo vnútri izolačného skla), chybné prevedenie, zloženie a pod. – v každom prípade pred následným spracovaním, alebo zabudovaním, najneskôr do konca záručnej doby;

d) viditeľné chyby tvaru, ak na výrobu bola použitá šablóna – najneskôr pri prebratí zákazky uvedením skutočnosti na dodací list;

e) skryté chyby mimo lomu skla – absencia vysúšacieho prostriedku, chybný okrajový spoj – do konca záručnej lehoty;

f) vydané faktúry, dokumenty – pred uplynutím lehoty splatnosti.

2. Právo kupujúceho z vád tovaru sa nemôže priznať v súdnom konaní, ak kupujúci nepodá správu predávajúcemu o vadách tovaru bez zbytočného odkladu po tom, čo

a) kupujúci vady zistil,

b) kupujúci pri vynaložení odbornej starostlivosti mal vady zistiť pri prehliadke, ktorú je povinný uskutočniť podľa § 427 ods. 1 a 2, alebo

c) sa vady mohli zistiť neskôr pri vynaložení odbornej starostlivosti, najneskôr však do dvoch rokov od doby dodania tovaru, prípadne od dôjdenia tovaru do miesta určenia určeného v zmluve. Pri vadách, na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť, platí

namiesto tejto lehoty záručná doba.

d) Predávajúci nezodpovedá za chyby tovaru, ktoré boli alebo museli byť kupujúcemu známe pri obvyklej pozornosti a pri preberaní tovaru od predávajúceho, najmä pokiaľ došlo k:

- zmene jeho prirodzených fyzikálnych, chemických a iných objektívnych prírodných vlastností, ktoré malo v dobe

zhotovenia, ani za zmeny na ňom, ku ktorým vplyvom prirodzených fyzikálnych a chemických procesov v budúcnosti môže dôjsť;

- zmenám na niektorej zo súčastí, pri ich vzájomnom pohybe v dôsledku ich technickej konštrukcie, ktoré majú svoj pôvod v rozdielnej tvrdosti týchto súčastí;

- vplyvom nesprávneho skladovania, manipulácie, či montáži výrobkov po ich dodaní;

- poškodeniu, ku ktorému došlo po prevzatí tovaru od predávajúceho vonkajšími udalosťami;

- v prípade zmien špecifických vlastností výrobkov zo skla (napr. vplyv tepelného šoku, vplyv nikelsulfidu u tvrdených skiel a pod.).

3. Na účinky ustanovené v odseku 2 sa prihliadne, len ak predávajúci namietne v súdnom konaní, že kupujúci nesplnil včas svoju povinnosť oznámiť vady tovaru.

4. Účinky odsekov 2 a 3 nenastávajú, ak vady tovaru sú dôsledkom skutočností, o ktorých predávajúci vedel alebo musel vedieť v čase dodania tovaru.

5. Zodpovednosť predávajúceho za vady, na ktoré sa vzťahuje záruka za akosť, nevzniká, ak tieto vady boli spôsobené po prechode nebezpečenstva škody na tovare vonkajšími udalosťami a nespôsobil ich predávajúci alebo osoby, s ktorých pomocoupredávajúci plnil svoj záväzok.

Pre rýchle a včasné vybavenie reklamácie je kupujúci povinný poslať fotografickú dokumentáciu prostredníctvom e-mailu do výrobného podniku alebo štandardného miesta dodávky, z ktorej bude možné jednoznačne a preukázateľne identifikovať výrobok, určiť vadu, odvodiť jej príčinu atď. K reklamácii je nutné vyplniť a doložiť reklamačný formulár (príloha č. 1 tohto dokumentu)

a uviesť:

- názov (meno) kupujúceho;

- jednoznačný a zrozumiteľný popis chyby;

- číslo zákazky predávajúceho (uvedené na etiketách prilepených na sklách, sprievodnej dokumentácii);

- doplniť štítok reklamovaného skla;

- identifikáciu veľkosti a vady a jej umiestnenie vzhľadom na jednotlivé zóny skla – tieto sa posudzujú sa podľa STN 701621:2010 „Prijateľné chyby pre vizuálnu kvalitu skla v stavebníctve“.

- prípadne iné bližšie špecifikácie nezaznamenané v sprievodnej dokumentácii (nepravidelné tvary, vkladané diely v izolačných sklách a pod.);

- miesto, kde sa reklamované sklá nachádzajú (ak ich nie je možné odovzdať na posúdenie do výrobného podniku

predávajúceho, alebo jeho zmluvnému dopravcovi);

- kontaktný telefón na kompetentnú osobu, s ktorou je možné reklamáciu riešiť;

- vlastný návrh riešenia (nový výrobok, zľava z ceny, oprava výrobku , iné riešenie);

- dátum podpis (pečiatka)

7. Po uplatnení reklamácie bude zahájené reklamačné konanie. Predávajúci o tomto informuje kupujúceho formou novej zákazky, zaslanej na odsúhlasenie. Pre rýchle a včasné vybavenie reklamácie je kupujúci povinný poslať fotografickú dokumentáciu prostredníctvom e-mailu do výrobného podniku alebo štandardného miesta dodávky, z ktorej bude možné jednoznačne a preukázateľne identifikovať výrobok, určiť vadu, odvodiť jej príčinu atď. , respektíve kupujúci pošle výrobok naspäť predávajúcemu. Pokiaľ nie je možné z fotografie presne identifikovať výrobok a jeho vadu a nie je možné výrobok poslať naspať predávajúcemu, môžu sa strany dohodnúť na posúdení reklamácie na mieste inštalácie výrobku. Vrátené reklamované výrobky musia byť označené výrazným textom „REKLAMÁCIA“ a číslom reklamácie kupujúceho. Vzhľadom na charakter výrobku je taktiež potrebné označiť predmet reklamácie kvôli jej ľahkej identifikácii. Pri dodržaní všetkých uvedených podmienok zo strany kupujúceho a vrátení reklamovaného výrobku/tovaru, je o reklamácii rozhodnuté

najneskoršie do 30-tich kalendárnych dní. V prípade, ak nie je výrobok/tovar v tomto termíne vrátený naspäť, nie je reklamácia uznaná. Predávajúci sa dohodne s kupujúcim na spôsobe usporiadania a termíne dodania náhradného výrobku/tovaru. Náhradný výrobok je vždy fakturovaný a dobropis je vystavený na reklamovaný výrobok po ukončení reklamácie. Reklamačné nároky na bezprostrednú škodu a nároky s tým spojené sú predávajúcim obmedzené. Oprávnená reklamácia je predávajúcim hradená v plnej výške reklamovanej hodnoty výrobku. Iné nároky na náhradu sú vylúčené. V prípade neoprávnenej reklamácie je predávajúci oprávnený účtovať kupujúcemu náklady spojené s posúdením oprávnenosti tejto reklamácie (skúšky nezávislých laboratórií, cestovné a pod.). Záruka na výrobky a ostatné náležitosti sa riadia platnými VODP predávajúceho. Reklamácia sa uplatňuje na obchodnom útvare, prípadne na zákazníckom servise.

8. Kupujúci je týmto reklamačným poriadkom uzrozumený s podmienkami montáže, dopravy a skladovania skiel – príloha č. 2 tohto dokumentu.

9. Všeobecné obchodné a dodacie podmienky pre predaj tovarov, výrobkov a služieb spoločnosti Glassgallery, s.r.o., (ďalej len VODP) sú neoddeliteľnou súčasťou tejto zmluvy, ktorej aktuálne znenie je umiestnené na webových stránkach predávajúceho – www.glassgallery.sk

10. Kupujúci vyhlasuje, že sa necíti byť a nepovažuje sa za slabšiu zmluvnú stranu v porovnaní s predávajúcim a s VODP a Reklamačným poriadkom spoločnosti Glassgallery, s.r.o., sa podrobne zoznámil, podrobne ich s predávajúcim prejednal a súhlasí s nimi.

bottom of page